onsdag 25 augusti 2010

Nu agerar SPI

I dag fick jag ett samtal från HN-reportern Håkan Bergström som ville tala med mig om att SP inte är inbjudna till den utfrågning av riksdagspartierna som SPI i Halland arrangerar den 1 september i Falkenberg.
SPI är gramse på dig påpekade Bergström. Dels är de missnöjda för att de inte är inbjudna till utfrågningen, dels hävdar de att jag inte har svarat på ett brev i saken och dels insinuerar de att jag utestänger dem för att jag har ett förflutet inom centerpartiet.

Svaret till Bergström var att inbjudan är riktad till riksdagspartierna, och SPI är som bekant inte representerade i Riksdagen. Vad gäller mitt svar så begärde SPI i sitt brev ett skriftligt sådant, men talade inte om vart det skulle sändas. Därför har jag svarat både på SPF Hallands hemsida, på den här bloggen i och på Facebook.
Vad gäller insinuationen att jag skulle ha några bakomliggande motiv, till att SPI inte har bjudits in, så är svaret att jag inte har haft med detta att göra. Dels var det planerat och klart när jag valdes till distriktsordförande, dels får varje kommitté och liknande sköta sitt arbete utan att jag är där med pekpinnar. Dessutom säger väl insinuationen mer om den som framför den, än den gör om mig som distriktsordförande för SPF.

1 kommentar: