måndag 16 augusti 2010

Överraskande guldpar i bowling

Att ett svenskt par vinner dubbeln i bowlingens VM, som just nu spelas i München, är kanske inte någon direkt skräll. Det finns ju en del svenska traditioner på just denna distans. Men - att paret Martin Paulsson; Kulladal, och Mathias Årup, Team Pergamon, står som segrare är verkligen en skräll. Efter singelspelet var det ingen som trodde på dem. Landslagscoachen Thomas Leandersson, som själv har vunnit dubbeln i VM vid två tillfällen, säger ju i efterhand att de i första hand fick spela ihop för att de skulle komma upp på banorna igen efter singelspelet. Med facit i hand är det bara att lyfta på hatten och gratulera till en fantastisk insats.

För BKF Falkenbergs del är det bara att hoppas på att Paulsson inte spelar lika bra den 11 september, då vi skall möta Kulladal på bortabanor.

2 kommentarer:

  1. Att Sverige når framgång i bowling (och curling för all del!) är ett bra bevis och en god motivationsfaktor för svensk landslagsboule att det går att lyckas på internationella mästerskap (Rickard har ju redan nått framgång i skyttet!). För mig är bowling, curling och boule lite åt samma håll, där kanske boulen och bowlingen ligger varandra närmast.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, Herman. För egen del upplevde jag det som att jag hade nytta av min bakgrund i bowlingen när jag började spela boule. Något som i och för sig inte säger särskilt mycket, men som parat med att andra gamla bowlare säger samma sak kanske har en viss bärighet.

    SvaraRadera